Thursday, May 14, 2009

Helsinki Vintage and Pretty Pretty Stuff


Jag var i Finland förra helgen och kom över en liten booklet över finska huvudstadens bästa vintagebutiker samt andra underbara godisställen. Jag måste spara listan någonstans så att jag inte glömmer bort den. Borde egentligen göra exakt samma sak för alla världens städer eftersom förr eller senare kommer jag ändå besöka dem... ;)
Här kommer en av mina nya favoriter i Helsinki { kolla upp och boka resa till HKI }:
The Greendress -- måste börja med att promota denna butik. En gammal gymnasiebekant till mig öppnade butiken med sin kollega och den är så fin. The Greendress säljer designs från tidigare säsonger { jag kramade ömt en Marc J väska i lila skin... } De gör även en egen kollektion med vintagestil och man kan även ta med sig en gammal klänning och den kan re-designas. Underbart!

I was in Finland last weekend and came across a small booklet of the Finnish capital's best vintage shops and other wonderful candy places. I have to save the list somewhere so that I will not forget it. Really should do exactly the same thing for all the world's cities, because sooner or later I will still visit them ... ;)

Here comes one of my new favorites in Helsinki (check and book travel to HKI):
The Greendress - must begin by Promote this store. An old high school acquaintance of mine opened the shop with his colleague and it is so fine. The Green Dress sells designs from previous seasons (I hugged tenderly a Marc J bag in purple skin ... ) They also own collection of vintage style and you can also bring an old dress and it can be re-designed. Wonderful!

Love&Decorate, Tiina

No comments: